L'apertura hè una parte impurtante di a camera zoom, è l'algoritmu di cuntrollu di apertura affettarà a qualità di l'imaghjini. In seguitu, avemu da presentà a relazione trà l'apertura è a prufundità di campu in a camera di zoom in dettaglio, per aiutà à capisce ciò chì hè un circhiu di dispersione.
1. Chì ghjè apertura ?
L'apertura hè un dispositivu utilizatu per cuntrullà a quantità di luce chì entra in a lente.
Per una lenti fabbricata, ùn pudemu micca cambià u diametru di a lente à vuluntà, ma pudemu cuntrullà u flussu luminosu di a lente attraversu una griglia in forma di pirtusu cù una zona variabile, chì hè chjamata apertura.
Fighjate attentamente à a lente di a vostra camera. Se fighjate à traversu a lenti, vi vede chì l'apertura hè cumpostu di parechje pale. E lame chì formanu l'apertura ponu esse liberamente ritracciate per cuntrullà u grossu di u fasciu di luce chì passa per a lente.
Ùn hè micca difficiule di capisce chì più grande hè l'apertura, più grande serà a sezione trasversale di u fasciu chì entra in a camera attraversu l'apertura. À u cuntrariu, più chjuca hè l'apertura, più chjuca serà a sezione trasversale di u fasciu chì entra in a camera à traversu a lente.
2. Tipu di apertura
1) Fixatu
A camera più simplice hà solu una apertura fissa cù un pirtusu circular.
2) Ochju di gattu
L'apertura di l'ochju di u ghjattu hè cumpostu da una foglia di metallu cù un foru ovale o in forma di diamante in u centru, chì hè divisu in dui mità. L'apertura di l'ochju di u gattu pò esse furmata allineendu dui fogli di metallu cù un foru semi ovale o semi di diamante è movendu l'un à l'altru. L'apertura di l'ochju di u gattu hè spessu usata in camere simplici.
3) Iris
Hè cumpostu di una quantità di lame metalliche sottili in forma di arcu sovrapposte. L'embrague di a pala pò cambià a dimensione di l'apertura circular cintrali. Quantu più foglie di diafragma di l'iris è più forma di buchi circulari sò, u megliu effettu di l'imaghjini pò esse ottenutu.
3. Coefficient d'apertura.
Per sprimà a dimensione di l'apertura, usemu u numeru F cum'è F/ . Per esempiu, F1.5
F = 1/diametru di l'apertura.
L'apertura ùn hè micca uguale à u numeru F, à u cuntrariu, a dimensione di l'apertura hè inversamente proporzionale à u numeru F. Per esempiu, a lente cù grande apertura hà un picculu numeru F è un picculu numeru di apertura; Una lente cù una piccula apertura hà un grande numeru F.
4. Chì ghjè a prufundità di campu (DOF) ?
Quandu pigliate una foto, in teoria, stu focu serà a pusizioni più chjara in l'imaghjini finali di l'imaghjini, è l'uggetti circundanti diventeranu più è più sfocati cum'è a so distanza da u focu aumenta. A gamma di l'imaghjini chjaru prima è dopu à u focu hè a prufundità di campu.
DOF hè in relazione cù trè elementi: distanza di focu, lunghezza focale è apertura.
In generale, più vicinu hè a distanza di focu, più chjuca hè a prufundità di campu. Più a longa focale hè, più chjuca hè a gamma DOF. Più grande hè l'apertura, più chjuca hè a gamma DOF.
5. Fattori fundamentali chì determinanu DOF
L'apertura, a distanza focale, a distanza di l'ughjettu, è u mutivu perchè sti fattori affettanu a prufundità di campu di una fotografia hè in realtà per un fattore: u circulu di cunfusione.
In l'ottica teorica, quandu a luce passa per a lente, si scontra à u puntu focu per furmà un puntu chjaru, chì serà ancu u puntu più chjaru in l'imaghjini.
Infatti, per via di l'aberrazione, u fasciu di l'imaghjini di u puntu di l'ughjettu ùn pò micca cunverge in un puntu è formanu una prughjezzione circular diffusa nantu à u pianu di l'imaghjini, chì hè chjamatu u circulu di dispersione.
I ritratti chì vedemu sò in realtà cumposti da un circhiu grande è chjucu di cunfusione. U circhiu di cunfusione furmatu da u puntu à a pusizione di focu hè u più chjaru nantu à a fotografia. U diametru di u circhiu di cunfusione furmatu da u puntu à u fronte è u spinu di u focu annantu à a fotografia diventa gradualmente più grande finu à ch'ella pò esse identificata à l'occhiu nudu. Stu circulu di cunfusione critica hè chjamatu "circulu di cunfusione permessa". U diametru di u circhiu di cunfusione permessa hè determinatu da a vostra capacità di ricunniscenza di l'ochji.
A distanza trà u circhiu di cunfusione permessa è u focu determina l'effettu virtuale di una foto, è affetta a prufundità di a scena di una foto.
6. Cumprendi currettamente di l'influenza di l'apertura, a lunghezza focale è a distanza di l'ughjettu nantu à a prufundità di campu
1) A più grande l'apertura, u più chjucu a prufundità di campu.
Quandu u campu di vista di l'imaghjini, a risoluzione di l'imagine è a distanza di l'ughjettu sò fissi,
Apertura pò cambià a distanza trà u circhiu di cunfusione permessa è u focu cuntrullendu l'angolo inclusu furmatu quandu a luce entra in a camera, per cuntrullà a prufundità di campu di l'imaghjini. Una piccula apertura farà più chjuca l'angolo di cunvergenza di luce, chì permette a distanza trà u circhiu di dispersione è u focu per esse più longu, è a prufundità di campu per esse più profonda; A grande apertura rende l'angolo di cunvergenza di luce più grande, chì permette à u circhiu di cunfusione per esse più vicinu à u focu è a prufundità di campu per esse più superficiale.
2) Quantu più longa hè a lunghezza focale, più bassa hè a prufundità di campu
A più longa hè a lunghezza focale, dopu chì l'imaghjini hè allargata, u circhiu di cunfusione permessa serà più vicinu à u focu, è a prufundità di u campu diventerà più bassa.
3) Più vicina hè a distanza di tirò, più bassa hè a prufundità di campu
In u risultatu di l'accortamentu di a distanza di sparazione, u listessu cum'è u cambiamentu di a lunghezza focale, cambia a dimensione di l'imaghjini di l'ughjettu finali, chì equivale à l'allargamentu di u circhiu di cunfusione in a stampa. A pusizione di u circhiu di cunfusione permessa serà ghjudicata per esse più vicinu à u focu è più superficiale in a prufundità di u campu.
Post tempu: 2022-12-18 16:28:36